Onsdag

Har blivit lite dålig på att skriva här märker jag. Har avverkat ett power intervallpass idag på Nautilus, gissar på att det kommer att kännas i kroppen imorgon. Nästa träningspass blir på fredag och då är det spinning som gäller.
Imorgon ska det börjas med inlämningsuppiften till skolan, ser inte fram emot det. Det är ungefär som att lära sig Kinesiska.
På fredag kväll blir det middag på Fridyas med jobbkollegerna, det är en liten hejdå middag för en kollega som ska iväg till Indien i två månader.

Sensommar värme

Dem senaste dagarna har det varit riktigt varmt för att vara i slutet av september. Riktigt skönt att fortfarande slippa ha tjockare kläder på sig. I söndags blev det promenad till västra hamnen tur & retur med en fika emellan med en jobbkompis.
Igår var jag på Nautilus och körde mitt träningsprogram med fria vikter. Tycker inte att det är lika kul att träna styrka där som det var på mitt förra gym. Det gick smidigare där, kanske för att jag tränat där länge. Imorgon blir det nog lite konditionsträning på förmiddagen, på torsdag blir det boxpass och på fredag spinning.
Har hittat två par nya tights som jag skickat efter, ett par med håll i och ett par med läderbitar på knäna. Nu väntar jag bara på att det ska bli svalare så att jag kan börja använda dem till mina snygga boots.

FREDAG

Igår var det meningen att jag skulle gå på boxpass men min boxningspartner var dubbelbokad så det är framskjutet till nästa vecka. Gick till gymmet idag istället och sprang lite på löpbandet. Har en jäkla träningsvärk i armarna så styrketräning var inte att tänka på. Om jag är lika pigg klockan halv åtta imorgon som jag var idag så blir det spinning kl 9.15. Tycker egentligen inte att spinning är särskilt roligt men det är nog bra träning så jag ska ge det en ny chans.
Idag var jag på stan med en kompis som flyttar till Australien på söndag, så tråkigt att hon flyttar iväg så långt. Flygbiljett dit kostar en hel del men nån gång ska jag dit och hälsa på.

Äntligen

Har hittat dem perfekta vinter tillbehören i fom av mössa, halsduk och vantar. Dem är i den lila färg jag letat efter och hoppades hitta. Det är mycket lila kläder och accessoarer nu i höst vilket jag älskar.

Träningen på Nautilus gick bra även om jag och instruktören inte riktigt var överens till en början. Jag vill behålla mitt träningsprogram som jag redan har men även ha ett som dem gjort efter sitt träningskoncept. Han ville göra om mitt program så att det blev som deras. Efter lite diskussion fram och tillbaka så blev det som jag ville ändå och det blev bra, tyckte jag i alla fall. Imorgon lär jag nog ha lite träningsvärk men det e ju bara att kämpa på för då blir det boxpass. Jag tror att både ett nytt gym och nya träningspass kommer att göra susen för min träningslust.

Träning

Nu bär det av till Nautilus för lite träning. Idag blir det styrka och kondition, imorgon ska jag på boxpass med en i min klass och på lördag hade jag tänkt gå på spinning kl 9.15 om jag kommer upp i tid.

My favourite day of the week

Då var det söndag igen, I LOVE söndagar. Idag blev det i och för sig inte så mycket sovmorgon då jag skulle ut och promenera med en kompis. Det blev söndagsfrukost ändå med pannkakor, yoghurt och bulle med gott pålägg.
Idag har jag faktiskt fått lite vettiga saker gjort. Jag har städat på toaletten, fixat med ordningen i min byrå och rensat ut bland strumpor och strumpbyxor.
Ikväll blir det myskväll i soffan framför tv:n med röd bildskärm. Har vant mig så pass mycket vid dem röda färgerna att jag inte ens reagerar när det byts över till dem normala färgerna. Tror nog att jag hade klarat mig utan tv oxå om den nu skulle krascha, fast jag har ju kvar min gamla tv i garderoben som skiftar till svart/vit bild istället.

Imorgon är min plan att besöka Nautilus för ett första träningspass där, är fortfarande ganska förkyld så jag får väl ta det lugnt. Det viktigaste är bara att jag kommer igång med träningen igen.

Det ser ut att bli hyfsat bra väder i veckan, får bara hoppas att det inte ändras.

TGIF

Idag var jag på intervju för en eventuell praktik plats. En annan tjej i min klass var där tidigare i veckan och fått intrycket av att vi inte riktigt var dem som dem sökte. Gick i allafall dit med positiv inställning men i eftermiddags ringde dem tillbaka och jag fick bekräftat det jag visste innan. Har mailat några andra reklambyråer idag som jag ska kontakta i nästa vecka.
Förra helgen när jag var i sthlm så hittade jag en fin lila kofta på MQ som jag inte köpte för jag ville va duktigt och inte handla en massa kläder. När jag kom hem igen så ångrade jag mig såklart att jag inte köpt den. Jag lämnde tillbaka en annan kofta jag köpt tidigare och gick till MQ för att se om den fanns här men det gjorde den inte men sån tur var skulle dem få in den nästa dag. Så idag gick jag och köpte den och ångrar mig inte. Det är lite casmere i den så den e väldigt mjuk och skön.

Jag är fortfarande förkyld men hoppas att det blir bättre till på måndag för jag vill börja träna igen. Tänkte gå till Nautilus på måndag men får se om det blir nåt pass eller om det bara blir styrkepass.

Malmö är tråkigt

Efter senaste besöket i sthlm har jag insett ännu mer att Malmö är en riktigt tråkig stad. Det är dåligt utbud av allt. Det är dåligt med tanke på att Malmö är en ganska stor stad. Vi har inget crepiére ställe och ingen taco bar. Vi har inget mysigt södermalm och ingen skärgård. Allt roligt händer i sthlm; konserter, stand up shower och allt annat som hade varit kul att gå på.
Hade kunnat tänka mig att bo i sthlm om det hade legat här nere i Skåne för jag vill inte flytta bort från allt här.

Medborgarplatsen, södermalm

Ny favorit

Ledig tisdag

Ingen skola och inget jobb idag, jätteskönt. Det har varit sensommarväder idag, över 20 grader och sol. Började morgonen med pannkaksfrukost, älskar pannkakor. Sen gick jag in till stan för att fika med en kompis som snart flyttar till Australien. Hon var lite stressad för nu hade det blivit ändringar med nån lag vilket gjorde att hon skulle söka ett annat visum än det som hon hade tänkt söka.
I eftermiddags blev det en 1,5 timmes promenad runt Pildammarna i det sköna vädret. Får vänta några dagar med riktigt träning tills förkylningen blir bättre. Tror att jag överger 24/7 gymmet redan nu och övergår till Nautilus till nästa träningstillfälle. Vill börja med dem olika passen dem har och komma igång med det.
Till middag idag blev det biffar med svamp, klyftpotatis och blandsallad. Receptet på biffarna är från MatTinas tv program igår, dem såg så smarriga ut att jag var tvungen att prova.

På tåget tillbaka

Är påväg hem igen efter långhelg i huvudstaden. Det är nåt fel på tåget som gör att det inte får upp farten så fort efter att dem stannat vilket gör att det blir mer och mer försenat efter varje station dem stannar på. Just nu är det nog mellan 30- 40 minuter försenat. Har blivit lite rastlös men man kan ju inte precis springa omkring, är dessutom dunderförkyld och har en tatuering som kliar. Är dessutom godis sugen men har bestämt mig för att inte köpa nåt godis för jag har redan krängt en chokladboll under resans gång.
Om det är fint väder när jag kommer hem ska jag först äta och sen gå ut på en någorlunda lång promenad. Vi får väl se hur det blir med det.

Söndag

Idag blev det frukost lite senare och tydligen för andra oxå. Det är ingen speciell frukost dem har här på hotellet (tycker jag som jobbat i en massa frukostserveringar) men en väldigt bra basfrukost. Det är fräscht både i matsalen och vid buffén och personalen springer runt och plockar disk men utan att störa. Ska jag bo på hotell i sthlm igen kan jag tänka mig att komma tillbaka till det här hotellet. Södermalm är verkligen en mysig stadsdel, särskilt runt Götgatan där det finns små restauranger och barer med uteserveringar. Hade jag flyttat till sthlm hade jag nog valt att bo på Söder.

Idag åkte jag iväg till Kungens kurva för att kolla efter datorryggsäck på Media markt men där var inget att ha. Det slutade med att jag åkte tillbaka in till stan och köpte en ryggsäck jag tittat på hos Stadium igår. Sen köpte jag ett fodral till datorn på Siba.

Nu sitter jag i sängen och kollar tv och dricker the för min förkylningen har förvärrats lite. Syster kommer snart hit och då blir det lite mat och sen myskväll framför tv:n.

Lördag

Sitter och väntar på att syrran sk sluta jobba och komma hit. Vi ska iväg till en fransk crepiére restaurang och käka galetter med något gott i. Sitter och kollar nätet så länge och käkar lite chips.
Idag blev det tidig uppstigning för jag kunde inte sova så mycket efter att syrran gått iväg till jobbet vid kl 5. Var nere i frukost matsalen redan vid 8 och då var det ganska fullt. Folk e tydligen inte så mycket för att sova länge här. Dem har värsta hålligång i hotellbaren på kvällarna och till frukosten var det oxå lite partymusik.
Efter frukosten promenerade jag ner till slussen och tog färjan över till Djurgården. Där yrade jag omkring i 2 timmar och skulle hitta Rosendals trädgård men gick lite fel så det blev en väldigt lång promenad. Sen tog jag bussen in till stan och gick lite i affärer på jakt efter den perfekta datorryggsäcken.

Mitt lilla sommarhus på Djurgården :o)

Nytatuerad

Då var det gjort. Tatueringen är på plats och det gjorde bara 1/10 ont av vad jag trodde att det skulle göra. Blev jättenöjd och den ser ut precis som jag tänkt mig.

Nu drar jag

till Salong Betong. När jag går därifrån har jag förmodligen en grym tatuering på ryggen :o)

På tåget

Är på väg till sthlm nu och är framme om ca 40 minuter. Ska och lämna väskorna på hotellet sen blir det en runda på stan innan det bär av till Högdalen.

Tomorrow is the day

Tidigt imorgon åker jag till sthlm. Redan 6.15 går tåget från Malmö så det blir tidig uppstigning. Kl 16 ska jag vara på Salong Betong och tatuera mig, ser fram emot att få tatueringen gjord.
Det ska bli regn i helgen så jag vet inte om det blir så mycket utomhus aktiviteter. Jag ska ta med två böcker med uppgifter till Illustrator och Photoshop som jag tänkte underhålla mig med om det är riktigt dåligt väder.
Nu ska jag snart gå och lägga mej så jag kommer upp imorgon, mer bloggande blir det i sthlm.

1 vecka sen sist

Har inte skrivit på ett tag kom jag på. Det har iför sig inte hänt så mycket den senaste veckan. I helgen var syster nere och hälsade på och på fredag åker jag upp till sthlm och hälsar på henne. Hoppas det blir fint väder så man kan vara ute mycket och promenera. Har hittat lite saker jag ska göra och titta på, det blir bl.a. besök i Rosendals trädgård på Djurgården, en titt på ett galleri med fotoutställning och så lite shopping. Ska leta efter långa löpartights tänkte jag.
Idag var det så skönt väder på eftermiddagen så det blev en 1,5 timmes snabb powerwalk tur & retur till havet. Hoppas på fler sådana här dagar.